عمان، مقصدی پیشرو برای سرمایه گذاران بریتانیایی

عمان، مقصدی پیشرو برای سرمایه گذاران بریتانیایی

عمان به عنوان مقصدی پیشرو برای سرمایه‌گذاران بریتانیایی بوده و انتظار می‌رود که این امر با بازدید هیئتی از کشور مبدا از سالن اینوست عمان ابعاد گسترده‌تری به خود بگیرد.

به گزارش مرکز تبادل فنآوری مسقط، به نقل از “تایمز آو عمان”، “احمدسلیم‌الراسبی”، مدیرکل مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در وزارت بازرگانی، صنعت و تشویق سرمایه‌گذاری گفت: سرمایه‌گذاری شرکت‌های انگلیسی در عمان در سال 2022 به 23.5 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال 2021، 9.3 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین حجم مبادلات تجاری بین عمان و بریتانیا تا اکتبر 2022 به حدود 362.3 میلیون دلار رسید که نسبت به دوره مشابه در سال 2021، 20.3 درصد افزایش یافته است.

هیئت سرمایه‌گذاران بریتانیایی به نمایندگی گروهی از شرکت‌های فعال در بخش‌های معدن، فنآوری، کشاورزی، خدمت و لجیستیک در این بازدید حضور داشته و با گزینه‌های مختلف ارائه‌شده، مکانیسم‌های سرمایه‌گذاری و رویکردهای مربوط به آن آشنا شدند.

این بازدید توسط سفارت عمان در انگلستان و با همکاری وزارت بازرگانی، صنعت و تشویق سرمایه‌گذاری (MOCIIP) برگزار شده و منعکس‌کننده مفهوم ترویج و جذب سرمایه‌گذاری خارجی به عمان و ارائه مشوق‌ها و تسهیلات مربوطه به سرمایه‌گذاران می‌باشد.

الراسبی در این رابطه گفت: هیئت بریتانیایی اطلاعات لازم را در مورد ویژگی‌های بارز سرمایه‌گذاری در عمان، نقش ارائه می‌دهد در چارچوب مکانیزم مشخص و ابزارهای اساسی برای تسهیل کسب‌وکار یک سرمایه‌گذار دریافت نمودند.

این هیئت همچنین با تعدادی از کارآفرینان عمانی دیدار کرده و پیرامون فرصت‌های مشارکت در سرمایه‌گذاری و امکان افتتاح شعبه برای محصولات شرکت‌های انگلیسی در عمان به گفتگو می‌نشیند.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارتباط با ما در واتس اپ
ارسال پیام