طولانی ترین زیپ لاین عمان افتتاح شد

طولانی ترین زیپ لاین عمان افتتاح شد

شرکت توسعه گردشگری عمران (گروه عمران) از افتتاح پروژه یک هزار و هشتصد متری زیپ‌لاین دوطرفه در ولایت خصب در  استان مصندم خبر داد.

به گزارش مرکز فنآوری مسقط و به نقل از تایمز آو عمان، پروژه هیجان‌انگیز زیپ‌لاین اولین فعالیت ارائه‌شده توسط مرکز ماجراجویی عمان است که به گردشگران امکان تجربه‌ای منحصربه‌فرد داده و استان مسندم از این طریق، قادر به ارائه محصولات و تجربیات متنوع و باکیفیت بازار گردشگری خود خواهد بود.

مرکز ماجراجوئی عمان شامل طیف وسیعی از امکانات بوده، و پروژه زیپ‌لاین بخشی از طرح توسعه جامع در این منطقه است. شرکت لئوس، اپراتور تخصصی ماجراجویی و سرگرمی در منطقه، مسئولیت احداث و بهره‌برداری این پروژه را بر عهده دارد.

مبارک بن علی الرحبی، رئیس دفتر استانداری مسندم در این باره گفت: “استان مسندم پیشنهادات متعددی در حوزه گردشگری دریافت کرده است که می‌توان آنها را در فعالیت‌های مختلف گنجاند. این پروژه هم نشان‌دهنده تلاش‌های بی‌وقفه ما برای توسعه صنعت گردشگری در منطقه می‌باشد. ما مطمئن هستیم که این پروژه، کسب‌وکارهای داخل و خارج از استان را تشویق خواهد نمود تا خدمات مرتبط با گردشگری را توسعه دهند. هدف ما رونق گردشگری ماجراجویانه و اکتشافی در مسندم می‌باشد.”

سعید حارب البیدانی، مدیر دپارتمان توسعه گردشگری وزارت میراث و گردشگری عمان نیز گفت: ” این وزارتخانه برای توسعه و جذب سرمایه‌گذاری در نقاط توریستی کشور تلاش‌های زیادی انجام داده است. هدف نهایی ما ارتقای اکوسیستم خدمات گردشگری است تا از طریق آن امکان تحقق خواسته‌ها و سلایق بخش‌های مختلف گردشگری وجود داشته باشد. در حال حاضر پروژه زیپ‌لاین در فاز ابتدایی خود قرار دارد”.

تهیه زمین این پروژه به عهده وزارت میراث و گردشگری بوده و علاوه بر آن چندین مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری نیز در کوهستان این منطقه ساخته شده است. این پروژه مطابق با استانداردهای روز دنیا ساخته شده و تمام جنبه‌های ایمنی آن توسط 2000 آزمایش مختلف بررسی شده است. وزارت میراث و گردشگری همواره به دنبال شرکای تجاری داخلی و خارجی برای افتتاح انواع پروژه‌ها می‌باشد.

مهندس میسر الکامزاری، مدیر توسعه گروه عمران گفت: “پروژه زیپ‌لاین در راستای تلاش‌های گروه عمران برای تنوع بخشیدن به امکانات توریستی کشور راه‌اندازی شده است. تمامی کنترل و الزامات نیز در خصوص ایمنی آن انجام شده و از تکمیل آن بسیار خرسندیم.”

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارتباط با ما در واتس اپ
ارسال پیام